למי נועד ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי נועד לעזור לבני זוג הנמצאים במשבר ובוחנים את המשך דרכם המשותפת, לאחד מבני הזוג שמתלבט לגבי המשך הקשר, לבני זוג לפני חתונה שנמצא במשבר ומתלבטים לגבי קיום החתונה, ליחידים שרוצים למצוא זוגיות, לבני זוג שרוצים לתת עוד סיכוי לקשר לפני גירושין, לזוגות טריים שמעוניינים לדעת יותר כיצד הם יכולים לבנות אינטימיות עמוקה יותר ולבני זוג בזוגיות שנייה או בני זוג בוגרים שמעוניינים לשפר את מערכת היחסים שבה הם נמצאים ולהפוך אותה למוצלחת יותר.

תפקידו של המטפל בייעוץ זוגי הוא לא לפתור בעצמו את כל הבעיות של בני הזוג בשבילם אלא בעיקר לנסות לגרום לבני הזוג להבין מהם הסיבות לכך שנוצרו הבעיות ביניהם, מה משפיע על אותן בעיות , מה גורם לאותן בעיות לצוץ בכל פעם ומה מונע מאותן בעיות להעלם מחייהם.

הייעוץ הזוגי אינו מתחייב לפתור את כל בעיות הזוג ומטרתו העיקרית בעצם היא ללמד את בני הזוג מהם הדרכים הטובות ביותר לפתור את הבעיות הקיימות ביניהם ולתת לבני הזוג את כל הכלים שיעזרו להם ליצור תקשורת נכונה ביניהם, כלים שיעזרו לבני הזוג לבנות סדרי עדיפויות אישיים ומשפחתיים ויראו להם הצעות להתנהלות והתנהגות שונה בקשר הזוגי.

בעזרת תובנות אלו בני הזוג יכולים תוך כדי ייעוץ זוגי לזהות ולהגדיר מה הם הקשיים שלהם, ללמוד ליצור תקשורת נכונה ביניהם, לאתר את הצרכים של בן הזוג השני, ליצור פתרון שיתבסס על אותם צרכים ועקב כך ליצור צמיחה והתפתחות של הקשר הזוגי.

ההגעה לתובנות אלו דורשת זמן מסוים שבמהלכו נבנית תקשורת נכונה בין בני הזוג שעוזרת להגדיר את הבעיות ולבנות את הפתרונות בהדרגה בצורה יסודית על ידי ייעוץ זוגי שמתמקד בבעיה אחת בכל פעם ועוזר למצוא את הדרך הטובה ביותר לבני הזוג להתמודד איתה.

הצלחת הייעוץ הזוגי איננה נמדדת לפי חוסר מוחלט בבעיות או מריבות בין בני הזוג אלא על ידי יכולתם של בני הזוג להימנע מכמה שיותר מריבות ומאבקים ולהצליח לבנות תקשורת טובה ביניהם שתעזור להם להתקרב יותר אחד אל השני.

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.


טיפול זוגי בתל אביב, דליה גונן ייעוץ זוגי בתל אביב | מאמרים