ייעוץ זוגי סקירה

בשנים האחרונות ייעוץ זוגי הוא תחום שהתפתח מאוד ותפס תאוצה בזכות הפתיחות החברתית הרבה המקובלת היום שאפשרה לציבור להיות מודעים יותר לבעיותיהם, להודות במידה ונכשלו בתחום הזוגי ולנסות לשקם את הזוגיות שלהם בעזרת אנשי מקצוע שיוכלו להנחות בעין מקצועית ומנוסה את בני הזוג ויתנו להם את כל הכלים הדרושים על מנת שהם יוכלו להחזיר את מערכת היחסים שלהם למצבה האופטימאלי.

במהלך ייעוץ זוגי המטפל מנסה להראות לבני הזוג את החשיבות הרבה של רצון האמיתי של בני הזוג לחיות יחד בצורה טובה בדרך המוצלחת ביותר, הוא מנסה להראות לבני הזוג מהי החשיבות בלקיחת אחריות על הקשר הזוגי ולא רק לחכות עד שבן הזוג השני ינקוט בעמדה כלשהי ובינתיים לא לעשות כלום, הוא מנסה ללמד אותם כיצד הם יכולים לפתח מודעות עצמית שתאפשר להם להתפתח ולהשתפר בחייהם האישיים והזוגיים.

הוא מלמד אותם שיש להפסיק להאשים את בן הזוג השני בכישלונות הקשר הזוגי ולראות כיצד ניתן לפרש דברים כך שהם יתמכו בזוגיות טובה והוא עוזר לבני הזוג לבדוק מהם הערכים החשובים להם, האם הם אכן חיים בהתאם לערכים החשובים שהם הגדירו לעצמם וכיצד שמירה על ערכים אלו תעזור להם לשמור על קשר זוגי מוצלח.

ייעוץ זוגי הוא לרוב תהליך יחסית קצר שמנסה לעזור לבני הזוג במשבר להשיג את הפתרון הטוב ביותר לזוגיות שלהם תוך תכנון המטרות אותם הם מעוניינים להשיג מהייעוץ הזוגי.

אולם לעיתים ישנם מצבים בהם הטיפול היעיל ביותר עבור בני הזוג הוא דווקא ארוך טווח שדורש מבני הזוג להגיע גם לטיפולים אישיים על מנת שהם יקבלנו את התמונה העדכנית ביותר על מצב הקשר שלהם שתעזור להם לראות את דפוס התנהגותם כיום וכיצד ניתן לשנות אותו לטובת הקשר הזוגי.

תהליך הייעוץ הזוגי ייחשב כמוצלח ויצליח לחולל שינוי בקשר הזוגי של בני הזוג במידה ובמהלך הייעוץ הזוגי התפתחה מודעותם העצמית של בני הזוג, בני הזוג הפכו להיות יותר קשובים וערניים לעצמם ולתחושותיהם והצליחו לפתח דיאלוג אחד עם השני שמושתת על כנות ומחויבות אישית של כל אחד מהם.

 

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.


טיפול זוגי בתל אביב, דליה גונן ייעוץ זוגי בתל אביב | מאמרים