ייעוץ זוגי לאחר הלידה

כניסתו של צאצא חדש אל התא המשפחתי אינה נושא פשוט. כאשר מדובר על ילד או ילדה ראשונים הנכנסים אל הזוגיות, מדובר על נטל אחריות כבד ומעורר לעיתים קרובות חששות של ממש ביכולותיו של בני הזוג או אחד מבני הזוג להוות הורה למופת, ואילו בעת כניסה של צאצא חדש אל משפחה בעלת ילדים, או אז ישנו תמיד החשש כי נלקחת בעצם, תשומת הלב מהילדים הקיימים לטובת הצאצא החדש, מה שעשוי לעורר קנאה או לעיתים הזנחה של האחים הגדולים מצד ההורים. ייעוץ זוגי לאחר הלידה, אינו בגדר מותרות אל הכרח, ובעיקר כאשר מדובר בהורים רגישים או באחים רגישים, אשר עשויים להיפגע מכניסתו של הרך הנולד אל התא המשפחתי.

ייעוץ זוגי בלידה ראשונה

לידה ראשונה היא בהחלט נושא מבורך עבור בני הזוג, שהרי כניסתו של ילד אל התא המשפחתי לרוב מגבשת בין בני הזוג וממלאה את הזוגיות באווירה משפחתית ובהצדקה לקיום. עם זאת, לעיתים קרובות האחריות המגיעה עם כניסתו של הילד אל התא המשפחתי, הוויתור על החופש האישי והתלות האינסופית של הילד בהוריו, משפיעים על מצב הרוח של כל אחד מבני הזוג, מה שעשוי להוביל לחיכוכים ומריבות. ייעוץ זוגי לאחר הלידה ומוטב גם במהלך ההיריון עצמו, יאפשר לבני הזוג לקבל נקודת מבט חיצונית על המתרחש, ולקבל חיזוקים חיוביים על יכולותיהם לתפקד כהורים ולשמור ולהגן על ילדם.

ייעוץ זוגי במקרים של דיכאון לאחר לידה

דיכאון לאחר לידה, נובע לרוב משתי סיבות עיקריות: האחת, היא הסיבה ההורמונאלית, כאשר תהליך ההיריון והלידה משפיע על ההתנהגות ההורמונאלית התקינה של האם, ומשפיעה על תחושותיה ורגשותיה, ואילו השנייה, היא האחריות הכבדה המוטלת על כתפיה של האם, המעוררת חששות של ממש בקרב האם עד לכדי מצבים של דיכאון קשה המונע ממנה פעילות יום יומית תקינה. במקרים אלו, הפנייה אל ייעוץ זוגי היא הכרחית, ועשויה לקצר את משך הדיכאון ולשפר משמעותית את מצב ההתנהלות בתא המשפחתי החדש. בתהליך ייעוץ זוגי במקרים אלו, יקבל האב כלים אשר יסייעו לו להתמודד עם המצב החדש, ואילו האם, תקבל נקודת מבט חדשה ומעודדת אשר תסייע לה להתאושש מהר יותר מהדיכאון, ומהחששות לעתיד.

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.


טיפול זוגי בתל אביב, דליה גונן ייעוץ זוגי בתל אביב | מאמרים