ייעוץ זוגי לאחר בגידה

בגידה היא מעילה באמון של אחד מבני הזוג. התמודדות עם בגידה במערכת היחסים אינה פשוטה בעבור שני בני הזוג. כאשר בוחנים את הבגידה יש לבחון מעבר לבגידה עצמה גם את הגורמים שהביאו את בן הזוג או בת הזוג לבגוד. את אבחון מערכת היחסים והגורמים מומלץ לבצע באמצעות ייעוץ זוגי. דליה גונן היא מטפלת זוגית בעלת התמחות בפיתוח מיומנויות תקשורת זוגית, גישור, כישורי הורות ושליטה בכעסים.

בגידה מתרחשת כאשר הצרכים של בני הזוג אינם מסופקים בתוך המערכת הזוגית. בני הזוג רבים כה עסוקים בפיתוח עצמי ופיתוח קריירה עד כי הם שוכחים להשקיע זמן ואנרגיה בתחזוק המערכת הזוגית. ישנם בני זוג שגרים יחד אשר אינם מתקשרים ואינם משוחחים ביניהם כלל. במקרים בהם המערכת הזוגית אינה מספקת את צורכי בני הזוג ישנה סבירות גדולה שבני הזוג יבקשו לחפש את סיפוק הצרכים שלהם מחוץ למערכת הזוגית. בשלב בו בני הזוג מחפשים סיפוק מחוץ למערכת בגידות עולות על הפרק.

בגידה חד פעמית או בגידה מתמשכת מהווה משבר משמעותי ביותר בכל מערכת יחסים. בגידות מהוות גורם מוביל לפרידות וגירושין בכל רחבי העולם. ייעוץ זוגי מתאים לבני זוג אשר מבקשים לשקם את המערכת הזוגית ולהישאר יחד. תהליך ריפוי המערכת הוא תהליך מורכז ותובעני, התהליך דורש מחוייבות ושיתוף פעולה של שני בני הזוג.

תהליך הייעוץ

במהלך טיפול ייעוץ זוגי מתבקשים שני בני הזוג לחשוף פרטים אינטימים על מערכת היחסים ועל התחושות והרגשות שלהם. הטיפול אינו פשוט וצפוי כי במסגרת הטיפול יתעוררו כעסים ונושאים שנויים במחלוקת. חשוב לציין כי המטפלת מחויבת לסודיות ואינה רשאית לחשוף כל פרט אשר נמסר לה במהלך הטיפול. דליה גונן מטפלת שנים רבות בזוגות צעירים וזוגות מבוגרים במשבר. במשך השנים טופלו זוגות מאושרים רבים בקליניקה, במהלך הטיפול גילו בני הזוג מחדש זה את זה והצליחו לשקם את הקשר.

פירוק קשר זוגי הוא טראומה של ממש בעבור שני בני הזוג. כאשר ישנם ילדים ומגורים משותפים ישנן השלכות חמורות אף יותר לפירוק הקשר. במקרים בהם ישנה אהבה ורצון הדדי של שני בני הזוג לשקם את הקשר ולהעניק לו הזדמנות שניה ייעוץ זוגי מקצועי יסייע להם לעשות זאת.

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.


טיפול זוגי בתל אביב, דליה גונן ייעוץ זוגי בתל אביב | מאמרים