טיפול זוגי לעזור לעצמנו להצליח

"לא טוב היות האדם לבדו" (בראשית ב', י"ח) – למערכת הזוגית יש פוטנציאל להיות הדבר הכי טוב ומשמח שיש לאדם בחיים. האדם שאיתו אתם חולקים את חייכם יכול להיות מקור עצום ללמידה, הנאה, תמיכה ונחמה. אך כמו לכל דבר עוצמתי, למערכת הזוגית יכול להיות כוח הרסני, במידה וחסרה לבני הזוג היכולת לבטא את צרכיהם ורצונותיהם בצורה מתאימה.

בשעת כעס יש דחף חזק לשבור את הכלים, לברוח, לנתק קשר, אך עמוק בלב אנו יודעים בדרך כלל שמי שיסבול מהבריחה הזאת זה קודם כל אנחנו. אז בשביל עצמנו, כדאי להירגע ולזכור שתמיד יש דרך נוספת.

לעזור לעצמנו להצליח

לא תמיד אדם יכול לעזור לעצמו, לכן אם מערכת היחסים שלכם נכנסה למשבר – טיפול זוגי יכול להיות מה שיגרום לכם לראות את הטוב במערכת היחסים הזו. אדם שבו בחרתם כדי לנסות ולהצמיח את הקשר שלכם, יכול לגרום לכם לראות את הדברים בצורה אחרת.

עצם ההחלטה על טיפול זוגי, מראה על נכונות להשקיע בקשר וכבר מהווה סימן טוב להמשך. לפעמים הקונוטציה של הביטוי "טיפול זוגי" עשויה להעלות מחשבות כמו "אני לא בעייתי" או "זה עוד לא הגיע לשלב הזה", אבל חשוב לזכור שהאנשים הכי מצליחים הם אלו שמוכנים להיות חלשים ונזקקים לפעמים.

כשמדובר ביחסים בין שני אנשים, כשמערבים גורם שלישי חשוב לא לנסות לגרום למטפל להיות "לצדכם", כי בסופו של דבר כל הטיפול הזה הוא "לצדכם". בן הזוג אינו אויב שלכם, הוא דווקא זה שבסופו של דבר יכול לגרום לכם כל כך הרבה שמחה, אם רק תסכימו.

טיפול זוגי טוב הוא טיפול בו לא מתפתחת תלות במטפל, אלא – הוא נותן כלים שיאפשרו להתמודד עם הקשיים במערכת היחסים הזאת גם בעתיד. כשמדובר באנשים שהחליטו להיקשר יחד מתוך בחירה, כדאי להיזכר מה היו הסיבות להתקשרות הזאת מלכתחילה, ולפי זה לבחור את המטפל. המטרה של כל טיפול היא לחזור לעצמכם, למקור הכוחות שלכם.

הבסיס של כל קשר טוב הוא שלום עם עצמך. כל אדם צריך לדעת מה עושה לו טוב. לכן חשוב לא לנסות לכפות על האחר שום דבר. טיפול זוגי הוא קודם כל טיפול בשביל עצמכם. כשההרגשה שלכם תשתפר- כל מערכות היחסים שלכם ישתפרו.

אם טיפול זוגי לא מקובל על אחד מבני הזוג, יכול להיות שטיפול אישי ייתן למי שכן מעוניין בטיפול כלים שישפיעו על הרגשתו וכוחותיו ובכך יסייעו גם לקשר הזוגי.

חשוב לזכור שמה שבחוץ תמיד יראה יותר מושלם ונוצץ, אבל למערכת הזוגית שלכם יש את היתרון הכי גדול – היא שלכם. או כמו שאומרים "זה מה יש ועם זה ננצח", החכמה היא להפיק את המרב ממה ששלנו.

 

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.


טיפול זוגי בתל אביב, דליה גונן ייעוץ זוגי בתל אביב | מאמרים